De Belgische onderneming Derbigum, het moederbedrijf van Derbigum Nederland B.V.,  is gespecialiseerd in dakbedekkingsmaterialen. De onderneming, gestart in 1932 als familiale kmo in de waterdichting van daken en platte oppervlakken, investeert vandaag fors in vernieuwende producten voor duurzaam bouwen en energiebeheer.
De groep telt 2 productie-eenheden in België (Lot & Perwez) en stelt wereldwijd +/- 300 medewerkers tewerk (Nederland, Frankrijk, Italië, …). Meer dan twee derde van de productie is bestemd voor export. De geconsolideerde groepsomzet van Derbigum bedraagt 100 miljoen euro.
Derbigum Nederland telt 10 medewerkers.

In vervanging volgens lange ziekte van een medewerker, zijn we op zoek naar een (m/v):

MARKETING COORDINATOR – tijdelijk contract

Jouw uitdagingen:

Je bent verantwoordelijk voor de promotie en de ontwikkeling van Derbigum als sterk merk in de Nederlandse markt, in nauwe samenwerking met de Directeur voor Derbigum Nederland.
Samen met je Marketing collega’s van anderen landen draag je bij aan de visie en de uitvoering van de communicatie strategie van de producten en de diensten van de Derbigum groep.

  • Je ontwikkelt communicatie – & verkooptools in de vorm van documentatie, flyers, mailings, nieuwsbrieven, etc… Qua lay-out/ontwerp kan je een beroep doen op resources binnen de Derbigum groep.
  • Je organiseert beursdeelnames, klantendagen en incentives.
  • Je werkt met externe leveranciers (offertes)en bewaakt de deadlines.
  • Je houdt zowel de uitstraling als de inhoud van de website & social media up-to-date.
  • Je mede-beheert het marketingbudget van je land.
  • Vanuit de marketinginvalshoek denk je mee over nieuwe producten.
  • Je zet een systeem op waarbij marketingacties worden gemeten.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van het social mediaplan voor je land.

Jouw profiel:

  • Je hebt 2 tot 5 jaar werkervaring in een B-to-B omgeving en een relevante master of bachelorsdiploma in bijvoorbeeld marketing, communicatie, of vergelijkbare opleiding;
  • Je bent minstens 24 uur/ week beschikbaar en kunt bij voorkeur dagelijks op kantoor zijn
  • Uitstekende kennis van het Nederlands, zowel mondeling als schriftelijk; en goede kennis van het Engels
  • Je bent een doorwinterde gebruiker van MS Office (Word, Exel, PowerPoint) en sociale media (LinkedIn, Facebook, …); Interesse in de multimediawereld in het algemeen
  • Je hebt een vlotte pen (copy writing)
  • Je hebt een Rijbewijs
  • Je bent goed georganiseerd en je kunt meerdere projecten tegelijk behandelen
  • Je hebt oog voor details (herlezen teksten).
  • Je komt afgestemde deadlines na
  • Creativiteit, originaliteit, coördinatie- en organisatietalent typeren je.
  • Door je proactieve houding en je hands-on mentaliteit weet je zelfstandig acties te coördineren.
  • Je bent betrouwbaar, stressbestendig, niet 9-to-5 minded, en hebt een goed aanpassingsvermogen.

Plus punten:

  • Kennis van website CMS
  • Kennis van de bouwwereld

Werklocatie: Breda

Herken jij je in bovenstaand profiel en wil jij werken in een dynamisch team met een zeer kwalitatieve product? Wacht dan niet langer en stuur je CV naar
Caroline Baudart, HR Manager Corporate –